能夠達到500這個數字其實已經超乎我的想像了,儘管外面隨便一個人都至少幾十萬幾百萬,但是點閱人數除了需要靠實力提升,還需要機運。

我是在今年的8月開始經營PIXNET部落格的,很久以前曾經創辦了痞客邦,但是就讓它爛在那裏,以致於遺忘了許久。自從我覺得暑假應該做點什麼的時候,突然想起了這個部落格的存在,於是我開始設想怎麼經營、如何排版、何以增加點閱人數等等的問題,這一個多月我幾乎每天定期瀏覽自己的部落格,觀看人數的變動,以及檢查自己文字是否有訛誤。

我選擇以「藝文」作為經營主題,很符合我這個人的興趣,不外乎就是閱讀、音樂、影劇等等,從這些嗜好之中,我想分享給大家自己的看法,順便紀錄一切心得感想,不再需要紙筆的釀造。(雖然紙筆有不同風味)由於現在還是處於初期,達到500人令我雀躍不已,這樣的自我安慰讓我覺得其實我有被看見,那麼我必須更加努力維持部落格的品質,甚至超越,將內容拓展卻又不偏離「藝文閣樓」的主軸。

我不擔心我的「實力」,因為我自詡文筆不錯,我擔心的是我「經驗不足」,以及那些至關重要的「機運」。這一個月,我看了不少部落客的經營經驗分享,其實有許多技巧可以更吸引讀者瀏覽,只是我們都沒想到,如果能利用部落格的資源,以及外部更多的管道,不用擔心沒有出頭的時候。或許有人會問,部落格到底寫來幹嘛的,是拿來刷存在感的嗎?又不能賺錢,寫那麼多字幹嘛?我想告訴這些提問者,正是想要刷存在感,正是想要讓別人感覺我所感,所以我們努力經營部落格,好讓別人吸收更多資訊、獲得更多觀點;至於賺錢的部分,我從不敢想,點閱率如果夠高其實可以靠廣告賺錢,但是我壓根沒這個願景,我只想用布萊恩的身分分享自己的生活經驗、感覺,藉此刷一些存在感,僅此而已,這樣的動機讓我很有動力認真地寫下一篇篇文章,所以寫部落格不是一件很好的事情嗎?

下一次再發這種文時,我指定人數達到1000人,希望每個人都可以慢慢衝高部落格人氣,同時保有自己文章的水準喔!共勉之~

 

英譯

It’s hard to believe that my blog’s viewers have risen to five-hundred. Although many outstanding bloggers out there have got millions, which eclipse mine so much, what I’m about to say is, that one should depend on genuine ability as well as fortune to gain more viewers.

I’ve started to focus on my Pixnet blog since this August. Despite the fact that I signed up Pixnet long time ago, I didn’t work hard on my blog so that it’d been deserted. Now that an idea occurred to me, I came up with this oblivious blog, embarking on it seriously. I tried to imagine the form of this blog, to contemplate the layout and to think ways so as to own more viewers. Within this whole month, I browsed my blog every day regularly, watched the subtle change of viewers, and of course checked the incorrectness in every article.

Art&Literature is the theme that I chose for my blog. It profoundly corresponds to my hobby, including reading, music listening, series watching, and so forth. Among these, I’m willing to share my opinion, and record the reflection at the same time without writing it down on paper. (though it’s not bad to write down directly) Since I’m still a beginner, reaching five-hundred nevertheless makes me ecstatic. This kind of self-comfort allows me to realize I’ve been seen, as a result I should put much more effort into the maintenance of blog’s quality. Even, transcend it, expanding the content but not getting away from the core of this blog’s theme.

Actually, I don’t really concern about my genuine ability because of my self-confidence in writing. What I care the most is the lack of experience and the crucial fortunes. In this month, I have browsed lots of bloggers sharing tips to allure more viewers. If we could make use of the resources and more accesses, we shouldn’t be worried sick about our future. Maybe someone would ask what the purpose is for blogs. As any of us can see, it isn’t able to earn money, so what is typing such many words for? I just want to tell him or her, I would like to ascertain my existence, and I would like to let people feel what I feel, so I take it seriously, never thinking of making a great deal of fortune. I only share my own life experience and feeling in alias Brian. This motivation urges me to complete dozens of texts one by one, so with all due respect, isn’t blog a pretty good thing?

 

I want myself to write another similar one when viewers reach to a thousand. May all of the bloggers gradually have your viewers added, and simultaneously keep the level of articles! Best wishes for you and I.

arrow
arrow

    布萊n 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()