Train - Play that song.jpg

知名團體Train終於又釋出最新單曲"Play That Song"了~~

也許很多人沒聽過他們,但是我相信你們絕對聽過Train很經典的一首歌"Drive By",這首歌為他們帶來很多名聲和支持,那麼從今天開始,一起來聽聽他們的歌吧~

這首歌很溫馨,曲風非常悠揚輕鬆,副歌一層層音階疊上去,旋律感非常舒服~

 

 

 

 

 

歌詞翻譯:

 

Play that song / 快放那首歌吧
The one that makes me go all night long / 那首能讓我徹夜抖擻的歌曲
The one that makes me think of you / 那首能讓我想起你的專屬歌曲

That's all you gotta do / 你只要這麼做就好了

Hey mister DJ when you gonna spin it / 嘿~DJ先生  你什麼時候要放歌 
My baby's favorite record / 放我寶貝最愛的那張唱片
She been waiting for a minute / 她已經等了好一會兒了
She invited all her friends / 她所有的朋友已然前來
And I'm buying all the rounds / 而我也都備好美酒了
And they're all dolled up / 她那些朋友打扮的花枝招展
DJ please don't let me down / 所以DJ  請別讓我失望
When you gonna play that song (now) / 你到底何時要放那首歌呢?(現在)
When you gonna earn that pay / 你到底想不想領錢呢?
When you gonna play that song / 你到底何時要放那首歌呢?
And make my day / 快讓我今天值回票價吧

She said / 她說

Play that song / 快放那首歌吧
The one that makes me go all night long / 那首能讓我徹夜暢聽的歌曲
The one that makes me think of you / 那首能讓我想起你的專屬歌曲
That's all you gotta do / 你只要這麼做就好了
Hey ----- / 嘿~

Play that song / 快放那首歌吧
The one that makes me stay out till dawn / 那首能讓我熬夜通宵的歌曲
The one that makes me go, ooh / 那首能讓我精神抖擻的歌  嗚~
That's all you gotta do / 你只要這麼做就好了

Hey Mr. guitar / 嘿  吉他先生
When you gonna strum it / 你什麼時候要彈奏一曲
My girl just heard this song / 我的寶貝剛剛聽完這首歌
And you should play it cause she loves it / 你真該彈奏一次  因為她非常喜愛
Can you get me off the hook / 可不可以請你幫我解解圍
Get them fingers picking now / 用你輕巧的手指撩撥細弦
I'll throw some money in your cup / 我會給你演出費的
Mister please don't let me down / 拜託先生  請別讓我失望

When you gonna play that song (now) / 你到底何時要彈奏那首歌呢?(現在)
Why you gotta hesitate / 你為什麼要猶豫不決?
When you gonna play that song / 你到底何時要彈奏那首歌呢?
And make my day / 快讓我今天值回票價吧

She said / 她說

Play that song / 快放那首歌吧
The one that makes me go all night long / 那首能讓我徹夜暢聽的歌曲
The one that makes me think of you / 那首能讓我想起你的專屬歌曲
That's all you gotta do / 你只要這麼做就好了
Hey----- / 嘿~

Play that song / 快放那首歌吧
The one that makes me stay out till dawn / 那首能讓我熬夜通宵的歌曲
The one that makes me go, ooh / 那首能讓我精神抖擻的歌  嗚~
That's all you gotta do / 你只要這麼做就好了

Oh / 喔~
Wait till you see my baby moo-oo-oove / 若我的寶貝沒有隨之動容  就繼續播送吧~
Moo-oo-oove Moo-oo-oove Moo-oo-oove/ 直到她感動不已
 Wait till you see my baby moo-oo-oove / 若我的寶貝沒有隨之動容  就繼續播送吧~
Moo-oo-oove Moo-oo-oove Moo-oo-oove / 直到她感動不已

Oh come on now / 喔~快點

Play that song / 快放那首歌吧
The one that makes her go all night long / 那首能讓她徹夜暢聽的歌曲
The one that makes her think of you / 那首能讓她想起你的專屬歌曲
That's all you gotta do / 你只要這麼做就好了
Hey----- / 嘿~

Play that song / 快放那首歌吧
The one the makes her stay out till dawn / 那首能讓她熬夜通宵的歌曲
The one that makes her go, ooh / 那首能讓她精神抖擻的歌  嗚~
That's all you gotta do / 你只要這麼做就好了
That's all you gotta do / 你只要這麼做就好了
Ooh ooh ooh ooh / 嗚~嗚~嗚~嗚~
Ooh ooh ooh ooh / 嗚~嗚~嗚~嗚~
 
linkcoin5.jpg
arrow
arrow

    布萊n 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()