Ed Sheeran - Happier.jpg

 

Ed Sheeran《÷》這張專輯的第二首歌推薦,就是抒情歌〈Happier〉,這首歌神似Sam Smith的〈Stay With Me〉,我還特別同時播放兩首歌,並且調整速率,發現副歌的部分根本毫無違和!真是太神奇了。另外後面的OH~~~很像〈See You Again〉的經典OH~~~段落,只能說太多雷同的元素拼湊,讓整首歌多了討論度。

個人覺得〈Stay With Me〉比較多了點靈魂樂、唱詩班的元素,而這首〈Happier〉相對質樸許多,合音沒那麼濃厚,兩首歌都是我的愛。

 

這首歌講述男女分手後,男方看見女方有了新歡,似乎和自己在一起的時光相比快樂許多;而男方分手之後並沒有感覺更加愉快,反而身陷情傷、難以抽離,對此,他只能送上祝福,心裡卻還是深愛著女方。

 

 

 

歌詞翻譯

 

[Verse 1]
Walking down 29th and park / 沿街走過了公園
I saw you in another's arm / 看到妳跟別人卿卿我我
Only a month we've been apart / 我們才分手一個月多
You look happier / 妳卻看起來毫無留戀
Saw you walk inside a bar / 看到妳走進一家酒吧
He said something to make you laugh / 那個男人逗得妳燦笑
I saw that both your smiles were twice as wide as ours / 我從沒看過妳這樣笑過
Yeah, you look happier, you do / 和他在一起 妳一定比較快樂吧

[Pre-Chrous]
Ain't nobody hurt you like I hurt you / 雖然我深深傷害了妳
But ain't nobody love you like I do / 但我對妳的真心無人可比
Promise that I will not take it personal, baby / 親愛的 如果妳有了新歡
If you're moving on with someone new / 我也絕對不會心生異念

[Chorus]
'Cause baby you look happier, you do / 親愛的 妳看起來快樂多了
My friends told me one day I'll feel it too / 朋友告訴我 這感覺我總有一天會懂的
And until then I'll smile to hide the truth / 那天到來之前 我會用笑容掩飾一切
But I know I was happier with you / 然而和妳在一起 才是我最愉快的時刻

[Verse 2]
Sat on the corner of the room / 一個人坐在房間的角落
Everything's reminding me of you / 任何事物都讓我想起了妳
Nursing an empty bottle and telling myself /  我抱著地上的空瓶 輕輕問自己:
You're happier, aren't you? / 「分手之後,你自在多了吧?」

[Pre-Chorus]
Oh, ain't nobody hurt you like I hurt you / 喔~雖然我深深傷害了妳
But ain't nobody need you like I do / 但我對妳的真心無人可比
I know that there's others that deserve you / 我知道妳值得更好的人
But my darling, I am still in love with you / 但親愛的 我依然深愛著妳

[Chorus]
But I guess you look happier, you do / 我猜妳一定開心多了吧
My friends told me one day I'll feel it too / 朋友告訴我 這感覺我總有一天會懂的
I could try to smile to hide the truth / 我可以用笑容掩飾這一切
But I know I was happier with you / 但是我明白 和妳共度的時光才是最愉快的

Baby, you look happier, you do / 親愛的 妳看起來愉快多了
I knew one day you'd fall for someone new / 我知道總有一天妳會愛上別人
But if he breaks your heart like lovers do / 但若有一天 他傷了妳的心
Just know that I'll be waiting here for you / 別忘記 還有我在這裡等妳

 

linkcoin5.jpg

arrow
arrow

    布萊n 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()