Nothing But Thieves - Sorry.jpg

 

" Maybe I'm defective
Or maybe I'm dumb 
I'm sorry, so sorry for what I've done
Maybe I'm bad natured 
Or maybe I'm young
I'm sorry, so sorry for what I've done "

 

今天跟大家推薦的歌曲來自英國樂團Nothing But Thieves,這個樂團從2012正式成軍,曲風屬於另類搖滾、現代搖滾。

這首〈Sorry〉是尚未釋出的新專輯《Broken Machine》的第二主打單曲,專輯即將在9月上架。

 

比起比較通行的版本,布萊N自己比較喜歡後來釋出的Acoustic版本,更加情真意切、更加扣人心弦。

歌詞充滿了對於感情的虧欠,似乎千言萬語都沒有辦法道盡,特殊的音樂風格讓這首歌顯得特別吸引我,不知道大家覺得怎麼樣呢?

(個人很喜歡後段"I've waited so long"的高音哪:)

 

 

 

歌詞翻譯

 

[Verse 1]
You might kill me with desire / 你可能想了我性命
Wind me tighter than a wire / 或者用力將我絞殺
It's something that you do to me / 既然你對我下了手
I run away like mercury / 我只好從你手中逃離
And I know you think it's rough / 我知道你覺得不容易
When you're try'na patch us up / 特別是當你亟欲平息一切
And I say honey what is love? / 但當我問你愛為何物
You just say I drink too much / 你只冷冷地說我喝多了

[Chorus]
Maybe I'm defective / 也許我不完美
Or maybe I'm dumb / 又也許我很遲鈍
I'm sorry, so sorry for what I've done / 很抱歉 關於我所做的一切
Maybe I'm bad natured / 也許我生性不善
Or maybe I'm young / 又也許我太年輕
I'm sorry, so sorry for what I've done / 很抱歉 關於我的所作所為

[Verse 2]
And I'm the t-shirt that I wear / 我依舊是以前的我
Pick the thorns out of my hair / 慢慢地將痛苦抽離
I broke your heart so carelessly / 我不小心傷了你的心
But made the pieces part of me / 卻讓我永遠難以釋懷
And now it hurts what we've become / 如今我們的境地 讓我難受
'Cause you taught me how to love / 是你教我如何去愛
It's me who taught you how to stop / 卻是我叫你選擇放手
And you just say I drink too much / 你只是冷冷地說我喝多了
 

[Chorus]
Maybe I'm defective / 也許我不完美
Or maybe I'm dumb / 又也許我很遲鈍
I'm sorry, so sorry for what I've done / 很抱歉 關於我所做的一切
Maybe I'm bad natured / 也許我生性不善
Or maybe I'm young / 又也許我太年輕
I'm sorry, so sorry for what I've done / 很抱歉 關於我的所作所為

[Bridge]
I've waited for this / 我一直在等待著
I'm ready for it / 我早就準備好了
I've waited for this / 我一直在等待著
I'm ready for it / 我早就準備好了
I been waiting so long / 我等了好久好久

I've waited for this / 我一直在等待著
I'm ready for it / 我早就準備好了
I've waited for this / 我一直在等待著
I'm ready for it / 我早就準備好了
I been waiting so long / 我等了好久好久

[Chorus]
Maybe I'm defective / 也許我不完美
Or maybe I'm dumb / 又也許我很遲鈍
I'm sorry, so sorry for what I've done / 很抱歉 關於我所做的一切
Maybe I'm bad natured / 也許我生性不善
Or maybe I'm young / 又也許我太年輕
I'm sorry, so sorry for what I've done / 很抱歉 關於我的所作所為

 

linkcoin5.jpg

arrow
arrow

    布萊n 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()