Tim McGraw %26; Faith Hill - The Rest Of Our Life.jpg

 

" If one gray hair shows, i'll be fine
If my waistline goes, i'll be fine
Even if time takes its toll
We'll stay young for the rest of our lives "

 

今天要推薦大家的是鄉村音樂界的著名夫妻檔Tim McGraw以及Faith Hill的新歌,這首歌收錄在預計11月發行的專輯《The Rest of Our Life》之中。

Tim McGraw對於鄉村音樂的貢獻頗大,其作品曾多次上過鄉村音樂榜的榜首,出品過六張超白金專輯;Faith Hill同樣也在鄉村音樂界佔有一席之地,自從1993年的〈Wild One〉開始便在音樂界嶄露頭角。兩人的婚姻更是著名,他們在2006年的合唱曲〈Like We Never Loved At All〉獲得了葛萊美「最佳鄉村演唱合作獎」。

 

我個人對鄉村音樂的著墨不深,但是偶然聽到這首歌,卻讓我眼睛為之一亮,這首歌的歌詞簡單直白,充滿了濃濃愛意,但是旋律可不一般,許多處的和聲美到讓人起雞皮疙瘩,他們的聲線如同他們的感情一樣緊密交織,聽完之後心底會有幸福的感覺。

今年兩位都50歲了,但看起來還是很凍齡。希望大家聽完這首歌,能夠得到滿滿的幸福洋溢。

 

 

歌詞翻譯

 

[Verse 1: Tim McGraw]
Sitting with you in a dark room / 和你一起待在晦暗的房裡
Warmed by a fireplace / 身邊有火爐取暖
You know there's just something about you / 你的某個細節
You brighten my day / 照亮了我的每一天
I got something to run past you / 我有件事想跟你說
I just hope i say it right / 我希望我沒有說錯
So I take your hand and ask you / 於是我牽起你的手 問你一句
Have you made plans for the rest of your life? / 你對下半生 有什麼計畫嗎?

[Chorus: Tim McGraw & Faith Hill]
There's one thing I should be giving up, giving up now / 現在有件事我不該再想了
And that's worryin' about life / 就是擔心自己的人生
Oh, I'll be fine / 我會好好的
If one gray hair shows, i'll be fine / 就算開始蒼老 我還是會過得很好
If my waistline goes, i'll be fine / 就算開始發福 我還是會過得很好
Even if time takes its toll / 即使歲月無情摧殘
We'll stay young for the rest of our lives / 我們的餘生 還是會如此年輕

[Verse 2: Faith Hill]
I've been making plans for children / 我早就在想孩子的事了
Since I've been looking in your eyes / 打從望進你雙眼的那天起
I even have names picked out for them / 我甚至已經幫孩子們取好名字
Daughter; it'd be Rose / 若是女兒 就叫蘿絲吧
Son; it'd be Ryan / 若是兒子 就叫萊恩吧

[Chorus: Tim McGraw & Faith Hill]
There's one thing I should be giving up, giving up now / 現在有件事我不該再想了
And that's worryin' about life / 就是擔心自己的人生
Oh, I'll be fine / 我會好好的
If one gray hair shows, i'll be fine / 就算開始蒼老 我還是會過得很好
If my waistline goes, i'll be fine / 就算開始發福 我還是會過得很好
Even if time takes its toll / 即使歲月無情摧殘
We'll stay young for the rest of our lives / 我們的餘生 還是會如此年輕

[Bridge: Tim McGraw & Faith Hill]
I don't really care about those storm clouds brewing / 我才不管外面的喧鬧攪擾
Oh, as long as you're here by my side / 喔 只要你在我身邊
Oh, we'll be young, oh we'll be young / 喔 我們將依然年輕
Oh, we'll be young, when we're old / 喔 當我們老了 還是依然年輕

[Chorus: Tim McGraw & Faith Hill]
Oh, I'll be fine / 我會好好的
If my gray hair shows, I'll be fine / 就算開始蒼老 我還是會過得很好
If my waistline goes, I'll be fine / 就算開始發福 我還是會過得很好
Even when time takes its toll / 即使歲月無情摧殘
I'll stay young for the rest of my life / 我的餘生 還是會如此年輕
With you, I'll stay young for the rest of my life / 有了你 我的餘生還是會如此年輕
With you / 有了你
We'll stay young for the rest of our life  / 我們的餘生依然如此年輕

arrow
arrow

    布萊n 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()