Calum Scott - Come Back Jome.jpg

 

" I'm burning like a fire, will someone help my pain?
I'm drowning above the water, oh, help me breathe again
And I, I can't let you go, so when you're ready, come back home "

 

最近英國歌手Calum Scott在YouTube上釋出了2018年新專輯《Only Human》的所有歌曲,釋出前一天我在Spotify上就已經把整張專輯聽完了,覺得真是一張不可多得的專輯,在音樂漸漸走向不真實路線(Autotune、EDM等)的氛圍下,難得有一個如此出眾的小咖歌手,做出了這樣一張動人且漂亮的專輯,實在令我非常安慰。

有人說他是「繼Adele跟Sam Smith之後,最感人的聲音」,這我完全認同,不得不說他跟Sam Smith的音樂帶給我的感覺有點像,只不過Sam會比Calum再憂鬱一些些。Calum的歌幾乎每一首都好聽,像是他最經典的〈Rhythm Inside〉,或是最近非常火紅的〈You Are The Reason〉,我個人都非常推薦。

 

據說這首歌是Calum經歷情傷之時所寫,他在這首歌裡充分地表達了挽留對方的渴望,並且讓我們清楚的感受到他的心痛、悲傷。我會喜歡Calum的歌,很大一部份是因為他歌曲的旋律都滿獨特的,總會在平凡中看見一些新奇的元素,順便說一下,這是我個人對於任何流行音樂的小偏好;另外,他的歌聲也是非常動人的,高亢有穿透力的嗓子,搭配上誠懇清晰的咬字,讓他每首不同風格的歌,都能傳達出不同的情緒。

推薦大家趕快去聽聽這張專輯,我真心且用力地推薦~

 

 

歌詞翻譯

 

[Verse 1]
I hoped, you'd stay, just a little bit longer / 我多希望你能留下 那怕只是一下子
And I hoped that you'd keep calling / 我也希望你能不斷地打來

[Pre-Chorus 1]
With every single day I have to face / 每天我都必須面對
I wonder why our love was stolen away / 好想知道 為什麼我們的愛情變了調
With every single breath I have to waste / 我浪費了多少呼吸的時間

[Chorus]
I'm burning like a fire, will someone help my pain? / 烈焰焚燒著我 誰能緩和我的痛楚?
I'm drowning above the water, oh, help me breathe again / 急流淹沒了我 拜託讓我再次呼吸
And I, I can't let you go, so when you're ready, come back home / 而我不能讓你離去 當你準備好時 就回來吧

[Verse 2]
I'd like to say, I'm sorry / 我想說 我很抱歉
And I thought you'd stay (you'd stay) / 我以為你會選擇留下

[Pre-Chorus 2]
With every single night I'd have to face / 每晚我都必須面對
With every single dream I'd have to chase / 那些讓我夜不安枕的夢
I wonder if our love's in the same place / 我們兩個的愛 也許並不對等

[Chorus]
I'm burning like a fire, will someone help my pain? / 烈焰焚燒著我 誰能緩和我的痛楚?
I'm drowning above the water, oh, help me breathe again / 急流淹沒了我 拜託讓我再次呼吸
And I, I can't let you go, so when you're ready, come back home, yeah / 而我不能讓你離去 當你準備好時 就回來吧

[Bridge]
I would try and be the man that I said I would / 我會試著變成 我曾答應要成為的那樣
Just come back home / 快回來吧
And I'll try, I'll try cause I said I would / 我會努力的 因為我答應過你了
Just come back home / 拜託快回來吧
I will try and be the man that I said I would / 我會試著變成 我曾答應要成為的那樣
Just come back home / 快回來我身邊
And I'll try, and I'll try, and I'll try / 我會去嘗試 我一定會
Come back home, please come back home / 拜託快回來我身邊吧

[Chorus]
I'm burning like a fire, will someone help my pain? / 烈焰焚燒著我 誰能緩和我的痛楚?
I'm drowning above the water, oh, help me breathe again / 急流淹沒了我 拜託讓我再次呼吸
And I, I can't let you go, so when you're ready, come back home / 而我不能讓你離去 當你準備好時 就回來吧

 

linkcoin5.jpg

arrow
arrow

    布萊n 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()