Calum Scott - Come Back Jome.jpg

 

" Just give me something
I don't need to know but you're giving nothing
I'll take anything at all "

 

上一篇我推薦了英國歌手Calum Scott在這張《Only Human》專輯裡的〈Come Back Home〉,這次要推薦的是專輯裡另一首我覺得更好聽的歌曲,〈Give Me Something〉。

Calum在這張專輯裡的歌都是很強的,論情歌絕對都是首首動人,論輕快的風格也都是別出心裁,這首歌是專輯裡節奏比較強的曲子,也能展現Calum聲音更自在豪放的一面,我個人認為非常出色。老實說每次在聽Calum的歌時,都會有一種好像聽過但其實沒聽過的感覺,這並不是因為他音樂跟別人很像,而是因為他的個人風格強烈到深植我的潛意識,讓我每每聽到新歌,就會立馬想到Calum Scott,這樣歌曲量不多的歌手能夠讓我有這樣的體會,真的是令我意外。

 

在這張專輯中,我個人最喜歡的歌曲嚴格說起來只有五首,除了早就釋出的〈You Are The Reason〉、〈Rhythm Inside〉、〈Dancing On My Own〉以外,這次新聽到的曲子裡我最愛的是這首〈Give Me Something〉,接下來才是〈Come Back Home〉。我個人很希望下一張打的單曲會是這次翻譯的〈Give Me Something〉啊~

Calum說這首歌寫的是對於愛的失望,關於那些你付出卻得不到相對回應的感情,而你必須要試著去努力看看,即便會邁向失敗、遭遇傷痛,那也沒有關係。這次Calum的聲音和風格會讓我想到另外一位歌手John Newman,他們的聲音聽起來都非常有說服力,誠懇度也是百分百,而且都用簡單的歌詞傳達出去,是我喜歡的音樂類型。

 

希望大家去聽聽Calum這次的新專輯,在YouTube上已經可以免費聽囉,不知道大家最喜歡哪首歌呢?

 

 

歌詞翻譯

 

[Verse 1]
I called your number 'bout a hundred times / 我打給你好多次了
And I know, that you know that it's me / 你明明知道是我打的
I sat and listened for hours and hours / 我坐下聽著那不間斷的鈴聲
When the world got you down on your knees / 當這世界逼著你妥協

[Pre-Chorus 1]
And all I wanna do is to hold you tight / 我只想要緊抱著你
Love you until you're back on your feet / 愛著你 直到你回心轉意
But it's hard when I'm laying my heart in your hands / 但當我將真心交付予你
And you don't hand yours back to me / 你卻什麼都沒給我時 一切希望渺茫

[Chorus]
Just give me something / 給我一點愛吧
I don't need to know but you're giving nothing / 我不會在意 但你也不能什麼都不給
I'll take anything at all / 你給什麼 我就收下什麼
Just give me something / 快給我一點愛吧
Cause all that I need is you / 因為我想要的就是你啊
And you're giving nothing / 而你什麼都不給我
Just give me something / 快給我一點愛吧

[Verse 2]
I left you flowers outside your door / 我在你門前放了花束
I see 'em dying, it's killing me / 讓我難過的是 你讓它們枯萎在那裡
Feel like a man on a walking wire / 我好像走在鋼索上
'Cause every chance you get you're pushing me / 彷彿你一逮到機會 就會將我推落

[Pre-Chorus 2]
You can break every bone, I'm still standing here / 你可以無情地傷害我 但我絕不放棄
Waiting 'til you can finally see / 我會等著你 直到你明白
You know all that we had it was magic / 曾經我們擁有的是多麼神奇
Now tragically I'm begging you please / 現在我卻悲慘地懇求你

[Chorus]
Just give me something / 給我一點愛吧
I don't need to know but you're giving nothing / 我不會在意 但你也不能什麼都不給
I'll take anything at all / 你給什麼 我就收下什麼
Just give me something / 快給我一點愛吧
Cause all that I need is you / 因為我想要的就是你啊
And you're giving nothing / 而你什麼都不給我
Just give me something / 快給我一點愛吧
Just give me something / 快給我一點愛吧
Oh, just give me something / 快給我一點愛吧
Oh, just give me something / 快給我一點愛吧

[Bridge]
I don't know how many nights / 我不知道有多少個夜晚
I can sit here waiting for you to come home / 我坐在這裡等著你回來

[Chorus]
Just give me something / 給我一點愛吧
I don't need to know but you're giving nothing / 我不會在意 但你也不能什麼都不給
I'll take anything at all / 你給什麼 我就收下什麼
Just give me something / 快給我一點愛吧
Cause all that I need is you / 因為我想要的就是你啊
And you're giving nothing / 而你什麼都不給我
Just give me something / 快給我一點愛吧
I don't need to know but you're giving nothing / 我不會在意 但你也不能什麼都不給
I'll take anything at all / 你給什麼 我就收下什麼
Just give me something / 快給我一點愛吧
Cause all that I need is you / 因為我想要的就是你啊
And you're giving nothing / 而你什麼都不給我
Just give me something / 快給我一點愛吧

 

linkcoin5.jpg

arrow
arrow

    布萊n 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()