John Legend - Conversations In The Dark.jpg

 

" I won't ever try to change you, change you
I will always want the same you, same you
Swear on everything I pray to
That I won't break your heart "

 

這次要來推薦的是John Legend最近釋出的浪漫新歌,這首歌被很多人譽為超令人動容的求婚歌曲,我自己聽的時候也非常感動。

歌詞簡單而直白,它就像是平淡樸實的結婚誓詞,一字一句唱進大家的心裡,搭配上日常感十足的MV,更洋溢著幸福的味道。

希望大家都能找到幸福,也可以用歌詞去告白或求婚喔XD

 

 

歌詞翻譯

[Verse 1]
Talk, let's have conversations in the dark
來吧 我想私下跟你聊一聊
World is sleeping, I'm awake with you, with you
就算世界沉睡著 我依舊和你一起清醒
Watch movies that we've both already seen
即便我們一起看著看過的電影
I ain't even looking at the screen
但我根本沒在欣賞畫面
It's true, I got my eyes on you
我的眼裡只有你

[Pre-Chorus]
And you say that you're not worth it
你說你不值得這些
You get hung up on your flaws
你忍受不了自己的缺點
Well, in my eyes, you are perfect as you are
但在我眼裡 你簡直完美無瑕

[Chorus]
I won't ever try to change you, change you
我不會去改變你 或逼你改變
I will always want the same you, same you
我只要原本的你 這樣的你
Swear on everything I pray to
我全心全意對天發誓
That I won't break your heart
我絕不會讓你傷心
I'll be there when you get lonely, lonely
當你感到寂寞 我會在你身邊
Keep the secrets that you told me, told me
我會保守你所有秘密
And your love is all you owe me
現在我只需要你的愛
And I won't break your heart
我不會傷了你的心

[Verse 2]
On Sunday mornings we sleep in 'til noon
週末早晨 我們可以睡到中午
Oh, I could sleep wherever next to you, next to you
只要在你身邊 我哪裡都可以入眠
And we, we got places we both gotta be
我們雖然彼此都有各自的生活
But there ain't nothing I would rather do
但沒有什麼事
Than blow off all my plans for you
比我抽空陪伴你更重要

[Pre-Chorus]
And you say that you're not worth it
你說你不值得這些
And get hung up on your flaws
你忍受不了自己的缺點
But in my eyes, you are perfect as you are
但在我眼裡 你簡直完美無瑕
As you are
如此完美

[Chorus]
I won't ever try to change you, change you
我不會去改變你 或逼你改變
I will always want the same you, same you
我只要原本的你 這樣的你
Swear on everything I pray to
我全心全意對天發誓
That I won't break your heart
我絕不會讓你傷心
I'll be there when you get lonely, lonely
當你感到寂寞 我會在你身邊
Keep the secrets that you told me, told me
我會保守你所有秘密
And your love is all you owe me
現在我只需要你的愛
And I won't break your heart
我不會傷了你的心

[Bridge]
When no one seems to notice
當沒有人注意到
And your days, they seem so hard
你的日子 似乎過得很辛苦
My darling, you should know this
不過親愛的 你得知道
My love is everywhere you are
不管你身處何方 我的愛就在哪裡

[Chorus]
I won't ever try to change you, change you (Yeah)
我不會去改變你 或逼你改變
I will always want the same you, same you (Oh-oh)
我只要原本的你 這樣的你
Swear on everything I pray to
我全心全意對天發誓
That I won't break your heart (Yeah)
我絕不會讓你傷心
I'll be there when you get lonely, lonely (Oh, when you get lonely)
當你感到寂寞 我會在你身邊
Keep the secrets that you told me, told me (Yeah-yeah)
我會保守你所有秘密
And your love is all you owe me
現在我只需要你的愛
And I won't break your heart
我不會傷了你的心

[Outro]
Ooh
Ooh
I won't break your heart
我絕不會傷你的心

 

John Legend - Conversations In The Dark2.jpg

 

linkcoin5.jpg

arrow
arrow

    布萊n 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()