Niall Horan - No Judgement.jpg

 

" When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothin'
You can just be yourself "

 

最近Niall Horan釋出了他新專輯《Heartbreak Weather》的第三波主打《No Judgement》,這是一首很可愛而美好的歌曲,搭配著MV一起看,你會更能感受到這首歌的意義。

 

這首歌是一種很簡單而直白的告白,很多情侶在一起的時候,常常會彼此嫌東嫌西、充滿批評,然而當你能夠找到一個真心愛你且毫無怨言的人,那將會是多麼幸福的事情~如同MV裡面的老夫妻,在另一半面前打赤膊、放屁或是做任何瘋狂的事情,對方都不會計較,這樣的境界應該可以說是愛情的最高理想了吧。

希望這首歌可以讓你感受到滿滿的幸福感,至少我看完MV的時候是面帶微笑的。

 

 

歌詞翻譯

[Verse 1]
Barefoot and a bottle of wine
打赤腳喝著一瓶紅酒
You can stay with me tonight
今晚你可以待在我身邊
You don't have to change when I'm around ya
你不需要改變你自己
So go ahead and say what's on your mind, on your mind
所以告訴我你心裡在想些什麼吧

[Chorus]
When you're with me, no judgement
當你和我在一起 我絕不會囉嗦
You can get that from anyone else
因為其他人已經講得夠多了
You don't have to prove nothin'
你不用證明什麼
You can just be yourself
你可以好好做你自己
When you're with me, no judgement
當你和我在一起 我絕不會批評你
We can get that from everyone else
我們可以從其他人身上聽到
And we don't have to prove nothin'
而且我們不用特別證明什麼
When you're with me, no judgement
只要當你和我在一起 我絕不囉嗦

[Post-Chorus]
Mmm, we don't have to prove nothin'
我們不用特別證明什麼
Mmm, when you're with me, no judgement
只要當你和我在一起 我絕不囉嗦

[Verse 2]
I get us breakfast in the morning
早上我會幫我們做好早餐
Or you can slip out in the night
你也可以晚上偷溜出去玩
You don't have to give me a warning
你不需要提醒我什麼
'Cause we both got nothing to hide, nothing to hide
因為我們之間毫無隱瞞

[Pre-Chorus]
Even though we don't talk for a couple of months, yeah
就算我們很久沒講話了
It's like we didn't lose any time
我們依舊像是從前那樣
I can be your lover or your shoulder to cry on
我願意當你的愛人 或是你的肩膀
You can be whoever you like, oh
而你可以做你自己

[Chorus]
When you're with me, no judgement
當你和我在一起 我絕不會囉嗦
You can get that from anyone else
因為其他人已經講得夠多了
You don't have to prove nothin'
你不用證明什麼
You can just be yourself
你可以好好做你自己
When you're with me, no judgement
當你和我在一起 我絕不會批評你
We can get that from everyone else
我們可以從其他人身上聽到
And we don't have to prove nothin'
而且我們不用特別證明什麼
When you're with me, no judgement
只要當你和我在一起 我絕不囉嗦

[Post-Chorus]
Mmm, we don't have to prove nothin'
我們不用特別證明什麼
Mmm, when you're with me, no judgement
只要當你和我在一起 我絕不囉嗦

[Bridge]
I hope we never change
我希望我們永不改變
Even though we both know that we'll move on again
即便我們早知道我們必須老去
I'll keep your secrets safe
我會緊守你的秘密
Until the time we both find ourselves alone again, oh
直到我們分離的那一天

[Chorus]
When you're with me, no judgement
當你和我在一起 我絕不會囉嗦
You can get that from everyone else
因為其他人已經講得夠多了
You don't have to prove nothin'
你不用證明什麼
You can just be yourself
你可以好好做你自己
When you're with me, no judgement
當你和我在一起 我絕不會批評你
We can get that from everyone else
我們可以從其他人身上聽到
And we don't have to prove nothin'
而且我們不用特別證明什麼
When you're with me, no judgement
只要當你和我在一起 我絕不囉嗦

[Outro]
Mmm, we don't have to prove nothin'
我們不用特別證明什麼
Mmm (Yeah), when you're with me, no judgement
當你和我在一起 我絕對不會批評你
Mmm (Oh), we don't have to prove nothin'
我們不用特別證明什麼
Mmm, when you're with me, no judgement
只要當你和我在一起 我絕不囉嗦

 

Niall Horan - No Judgement2.jpg

 

linkcoin5.jpg

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 布萊n 的頭像
    布萊n

    布萊n,夢一間音樂閣樓

    布萊n 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()