close

Sam Smith - To Die For2.jpg

 

" Sunshine livin' on a perfect day
While my world's crashing down
I just want somebody to die for "

 

Sam Smith在情人節這一天推出了這首專輯同名新主打《To Die For》,也預告著Sam的第三張新專輯正在路上了,在這張專輯裡面,Sam真正的做自己,也唱出他想唱的心聲,更是在音樂上做了很多突破自我的挑戰,目前釋出的每一首都令人充滿驚喜,個人私心推薦~

這首歌其實講述著一個極為悲傷的事實,也許我們很多人常常覺得自己單身很寂寞,特別是走在充滿情侶卿卿我我的街頭,你總覺得他們的放閃很刺眼,卻只是更映照自己的形單影隻而已。Sam透過這首歌掏心掏肺講述自己的孤寂感,將情緒投注在歌曲中,一字一句都是真情流露,或多或少讓人感同身受。

 

不過還是想要告訴大家,單身也有單身的好處,孤獨也有孤獨的美好,但若是真的按耐不住,就來聽聽這首歌吧,讓Sam陪你一起療傷,一起等待下一個更好的人。

 

 

歌詞翻譯

[Verse 1]
I look for you
我一直尋找著你
Every day, every night
日日夜夜
I close my eyes
我閉上雙眼
From the fear, from the light
逃離恐懼 也逃離刺眼

[Pre-Chorus]
As I wander down the avenue, so confused
當我隻身漫步街頭 一切令我困惑
Guess I'll try and force a smile
我想我會試著擠出那抹虛假的笑容

[Chorus]
Pink lemonade sippin' on a Sunday
小倆口在星期天啜飲著粉紅檸檬水
Couples holding hands on a runway
手牽著手走在路上
They're all posing in a picture frame
他們都在對著鏡頭秀恩愛
Whilst my world's crashing down
但此時我的世界一片悽慘
Solo shadow on a sidewalk
人行道上的我形單影隻
Just want somebody to die for
我只想要某個讓我奮不顧身的人
Sunshine livin' on a perfect day
天氣如此完美 陽光和煦
While my world's crashing down
然而我的世界一片漆黑
I just want somebody to die for
我只求一個讓我奮不顧身的人

[Verse 2]
I long for you
我渴望著你的出現
Just a touch
即便只是一次
Of your hand
你的觸摸
You don't leave my mind
我仍放不下你
Lonely days, I'm feeling
寂寞的日子裡 我覺得
Like a fool for dreaming
自己就像個做夢的傻子

[Pre-Chorus]
As I wander down the avenue, so confused
當我隻身漫步街頭 一切令我困惑
Guess I'll try and force a smile
我想我會試著擠出那抹虛假的笑容

[Chorus]
Pink lemonade sippin' on a Sunday
小倆口在星期天啜飲著粉紅檸檬水
Couples holding hands on a runway
手牽著手走在路上
They're all posing in a picture frame
他們都在對著鏡頭秀恩愛
Whilst my world's crashing down
但此時我的世界一片悽慘
Solo shadow on a sidewalk
人行道上的我形單影隻
Just want somebody to die for
我只想要某個讓我奮不顧身的人
Sunshine livin' on a perfect day
天氣如此完美 陽光和煦
While my world's crashing down
然而我的世界一片漆黑
I just want somebody to die for
我只求一個讓我奮不顧身的人

[Bridge]
I just want somebody to die for (To die for)
我只想要某個讓我奮不顧身的人
I just want somebody to die for
我只求一個讓我奮不顧身的人

[Chorus]
Pink lemonade sippin' on a Sunday
小倆口在星期天啜飲著粉紅檸檬水
Couples holding hands on a runway
手牽著手走在路上
They're all posing in a picture frame
他們都在對著鏡頭秀恩愛
Whilst my world's crashing down
但此時我的世界一片悽慘
Solo shadow on a sidewalk
人行道上的我形單影隻
Just want somebody to die for
我只想要某個讓我奮不顧身的人
Sunshine livin' on a perfect day
天氣如此完美 陽光和煦
While my world's crashing down
然而我的世界一片漆黑
I just want somebody to die for
我只求一個讓我奮不顧身的人
I just want somebody to die for (To die for)
我只想要一個讓我奮不顧身的人

 

Sam Smith - To Die For.jpg

arrow
arrow

    布萊n 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()