close

Ellie Goulding - Slow Grenade.jpg

 

" Slow grenade is blowing up
My mistakes, so why don't I
Why don't I stop it? "

 

最近 Ellie Goulding 推出了新專輯《Brightest Blue》之中的首波主打《Slow Grenade》,這首歌還找來了時下超流行的年輕歌手 Lauv 合作,兩人的聲音非常契合,也在這次的合作之後成為很好的朋友。

自從 2015 年以《Love Me Like You Do》再次爆紅之後,其實 Ellie 一直陸陸續續有推出單曲,但似乎有點漸漸回不到當時的巔峰,希望這次的最新歌曲和專輯作品,能慢慢讓更多人重新注意到她。

 

Ellie Goulding - Slow Grenade2.jpg

 

這首歌其實有點像是寫出了戀愛中「抖M」的心聲,在一段愛情裡,我們可能常常會面臨風風雨雨,有些人可能明明知道眼前事態即將爆炸,卻仍然享受著被炸個遍體鱗傷的感覺,這種矛盾的心情,卻是許多人都曾經歷過的。

我滿喜歡歌曲的編制,許多地方在我以為就要變成芭樂電音歌曲的一瞬間,它偏偏變得非常純粹、耐聽,而且整首歌你只要聽一遍,旋律就會狠狠地把你洗腦,這就是 Ellie 歌曲最厲害的地方(讓你心甘情願地被洗腦)。

 

 

歌詞翻譯

[Verse 1: Ellie Goulding]
Help me, my God, this got messy
老天啊幫幫我 這真是一場鬧劇
Least I got the best seat
但至少我能好好親眼見證
'Cause we put on one hell of a show
誰叫我們上演了這齣戲碼
Waiting, I just keep on waiting
等待 我一直在等待
For the final curtain
等待哪一天一切可以落幕
'Cause I just can't let go of your love
因為我真的放不下對你的愛

[Pre-Chorus: Ellie Goulding]
Ooh
You say my name like you know my dark side, ooh
你說話的口氣 好像你很了解我一樣
Can't beat the taste of the tears that I'll cry, ooh
即將流下的眼淚 滋味如此刻骨銘心

[Chorus: Ellie Goulding]
Slow grenade is blowing up
慢慢地 手榴彈就這樣
My mistakes, so why don't I
引爆了我所犯的錯 那為什麼
Why don't I stop it?
為什麼我不阻止它呢?
Still got time for me to stop it
我明明還有時間的
It's like a part of me must want it
但一部分的我 心底肯定渴望這樣
That's why I'm not running from it
這就是為什麼我並沒有跑開

Can't escape this blowing up
我逃不過這次眼前的爆炸
In my face, so why can't I
那為什麼
Why can't I stop it?
為什麼我不阻止它呢?
Still got time for me to stop it
我明明還有時間的
It's like a part of me must want it
但一部分的我 心底肯定渴望這樣
That's why I'm not running from it
這就是為什麼我並沒有跑開

[Verse 2: Lauv with Ellie Goulding]
Crazy, late nights in the city
午夜的城市裡 我一個人像是發了瘋
Drink until you hate me
強迫自己喝酒 直到你厭惡我
Then say that I should just let you go (Just let you go)
然後我會對你說 我應該就這麼讓你走
But hold on, why do we still hold on?
但等一等 為什麼我們就這麼停下呢?
Think that we should move on
我們明明應該繼續走下去
But we're too scared of being alone (Being alone)
但我們都太害怕隻身一人

[Pre-Chorus: Ellie Goulding & Lauv, Lauv]
Ooh
You say my name like you know my dark side, ooh (Oh)
你說話的口氣 好像你很了解我一樣
Can't beat the taste of the tears that I'll cry, ooh
即將流下的眼淚 滋味如此刻骨銘心

[Chorus: Ellie Goulding & Lauv]
Slow grenade is blowing up
慢慢地 手榴彈就這樣
My mistakes, so why don't I
引爆了我所犯的錯 那為什麼
Why don't I stop it?
為什麼我不阻止它呢?
Still got time for me to stop it
我明明還有時間的
It's like a part of me must want it
但一部分的我 心底渴望這樣
That's why I'm not running from it
這就是為什麼我並沒有跑開

Can't escape this blowing up
我逃不過這次眼前的爆炸
In my face, so why can't I
那為什麼
Why can't I stop it?
為什麼我不阻止它呢?
Still got time for me to stop it
我明明還有時間的
It's like a part of me must want it
但一部分的我 心底肯定渴望這樣
That's why I'm not running from it
這就是為什麼我並沒有跑開

[Post-Chorus: Ellie Goulding & Lauv]
Ah-ooh, ah-ooh
Why can't I stop it?
為什麼我不阻止它呢?
Still got time for me to stop it
我明明還有時間的
It's like a part of me must want it
但一部分的我 心底肯定渴望這樣
That's why I'm not running from it
這就是為什麼我並沒有跑開

[Bridge: Ellie Goulding & Lauv]
Help me, my God, this got messy
老天啊幫幫我 這真的一場鬧劇
Least I got the best seat
但至少我能好好親眼見證
'Cause we put on one hell of a show
誰叫我們上演了這齣戲碼
Woah, yeah

[Chorus: Ellie Goulding & Lauv, Ellie Goulding]
Oh, slow grenade is blowing up
慢慢地 手榴彈就這樣
My mistakes, so why don't I
引爆了我所犯的錯 那為什麼
Why don't I stop it?
為什麼我不阻止它呢?
Still got time for me to stop it
我明明還有時間的
It's like a part of me must want it
但一部分的我 心底肯定渴望這樣
That's why I'm not running from it
這就是為什麼我並沒有跑開

Can't escape this blowing up (ooh)
我逃不過這次眼前的爆炸
In my face, so why can't I
那為什麼
Why can't I stop it? (Hey)
為什麼我不能阻止它呢?
Still got time for me to stop it (Hey)
我明明還有時間的
It's like a part of me must want it
但一部分的我 心底肯定渴望這樣
That's why I'm not running from it (Oh)
這就是為什麼我並沒有跑開

[Post-Chorus: Ellie Goulding & Lauv, Ellie Goulding]
Ah-ooh, ah-ooh (Oh)
Why can't I stop it?
為什麼我不能阻止它呢?
Still got time for me to stop it
我明明還有時間的
It's like a part of me must love it
但一部分的我 心底肯定渴望這樣
That's why I'm not running from it
這就是為什麼我並沒有跑開

 

linkcoin5.jpg

arrow
arrow

    布萊n 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()