close

Etham - Burning.jpg

 

" It can be unforgiving
Yeah I'm left here hurting
These feelings resurface
It's burning, it's burning "

 

前幾天在網路上聽到這首歌時,我就瞬間被吸引進去了。這首歌的旋律好美,僅僅有簡單的鋼琴伴奏,卻在不同的和弦和調性之間玩出了有點微醺感的哀慟情歌,再加上Etham乾淨而誠懇的聲音,可以說是近期最優秀的情歌小品了。唯一可惜的是,歌詞有點撐不起旋律的大器,對於火焰的意象和感受可以再更多。

 

這位今年才22歲的倫敦創作才子,近幾年在網路上漸漸開始有了聲量,但其實他的作品我一直都有在關注,希望他能夠透過實力得到大家的肯定,我沒想到他能寫出這樣好聽的歌,完全不輸主流音樂風格和質量,真的推薦大家多聽一些小眾音樂人的好作品哪。

這首歌是Etham今年發行的EP裡第二波主打,真心期待他日後的音樂,他的嗓音和才能,我很看好。

 

 

 

歌詞翻譯

[Verse 1]
You had me right from the start
從一開始 你就擁有我的心
And held me so close, yet so far
你雖緊抱著我 我卻覺得疏離
But tell me baby
寶貝 告訴我
Has anyone been truly yours? No
有誰真正得到你的芳心? 喔不

[Pre-Chorus]
'Cause we're broken
我們之間支離破碎
Like every single little promise
就像我們曾說過的
That we've ever spoken
那些微小的承諾一樣
I'd be in front of you
我人在你面前
And yet you wouldn't even notice
然而你絲毫沒有注意到
But tell me babe
寶貝 告訴我
Has anyone been truly yours? No
有誰真正得到你的芳心? 喔不


[Chorus]
When it ain't me, you're missing
當我不在的時候 你就失去了方向
It can be unforgiving
你怎麼可以這麼無情
'Cause I'm left here hurting
我隻身一人受盡傷痛
These feelings resurface
所有痛苦不斷湧現
It's burning, it's burning
它們如烈火燃燒 灼熱而刺痛
It's burning since I lost you, you, yeah
自從我失去你之後 我的心如烈焰焚燒

[Verse 2]
Don't I ever cross your mind?
你都沒有想過我嗎?
Believe me you've never left mine
相信我 我的腦裡一直都是你
But tell me baby
寶貝 告訴我吧
Is he everything you never had? Never had
只有他才值得你擁有一切嗎?

[Pre-Chorus]
'Cause we're broken
我們之間支離破碎
Like every single little promise
就像我們曾說過的
That we've ever spoken
那些微小的承諾一樣
I'd be in front of you
我人在你面前
And yet you wouldn't even notice
然而你絲毫沒有注意到
But tell me baby
寶貝 告訴我
Is he everything you never had? Never had
只有他才值得你擁有一切嗎?

[Chorus]
When it ain't me, you're missing
當我不在的時候 你就失去了方向
It can be unforgiving
你怎麼可以這麼無情
'Cause I'm left here hurting
我隻身一人受盡傷痛
These feelings resurface
所有痛苦不斷湧現
It's burning, it's burning
它們如烈火燃燒 灼熱而刺痛
It's burning since I lost you, you, no
自從我失去你之後 我的心如烈焰焚燒
Oh, ever since I lost you, oh
喔 自從失去你之後

[Bridge]
When it ain't me, you're missing
當我不在的時候 你就失去了方向
It can be unforgiving
你怎麼可以這麼無情
Yeah I'm left here hurting
我隻身一人受盡傷痛
These feelings resurface
所有痛苦不斷湧現
It's burning, it's burning
它們如烈火燃燒 灼熱而刺痛
It's burning, yeah
我的心如烈焰焚燒

[Chorus]
It can be unforgiving
你怎麼可以這麼無情
Yeah I'm left here hurting
我隻身一人受盡傷痛
These feelings resurface
所有痛苦不斷湧現
It's burning, it's burning
它們如烈火燃燒 灼熱而刺痛
It's burning since I lost you, you, no
自從我失去你之後 我的心如烈焰焚燒
Oh, ever since I lost you, oh, oh, oh
喔 自從失去你之後

 

Etham - Burning2.jpg

 

linkcoin5.jpg

arrow
arrow

    布萊n 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()