close

Aloe Blacc - I Do.jpg

 

" Never understood why
People always say "Love chooses you"
Now I do, now I do "

 

最近Aloe Blacc推出了一首動人的新單曲,這首歌在情人節推出,擁有特別且浪漫的意涵,其實這首歌是獻給他老婆的甜蜜宣言,整首歌充滿了幸福的味道,加上Aloe醉人的聲音,真的令人一聽再聽。

 

如果大家不知道他是誰的話,他就是在Avicci《Wake Me Up》裡面的歌聲,即便Avicci已經不在人世,Aloe在這首歌的聲音永遠無法在我們的腦海中抹去。而這次透過這首新作品,希望有更多人能夠認識到這個優秀的歌手,我個人非常喜歡他的聲線,跟John Legend有些許的相似之處呢。

 

 

歌詞翻譯

[Verse 1]
Thought I was good, I was good on my own, I was alright
以前的我覺得自己很棒 做什麼都對
Thought I was grown and the strangers I known, they were alright
以前的我覺得自己長大了 也相信著那些不認識的人
Thought that I knew everything, never wrong, I was alright
以前的我覺得自己什麼都知道 從沒做錯過
Oh, I was  good, I was good on  my own, I  was alright
喔 以前的我曾經那麼好 做什麼都對

[Pre-Chorus]
Oh, I lived a whole life
我花了一輩子
Thinking I knew how my
思考著自己如何
Heart could handle love
用心去掌握這份愛
A love I thought I knew
那份我以為自己明白的愛
Everything before us
在我們眼前的一切
Was stretching out my heart
將我的心延展開來
Just so it could be big enough to beat for two
如此它才能容納得下兩顆心的搏動

[Chorus]
Never understood why
以前我從不明白
People always say "Love chooses you"
為什麼人們總說「是愛選擇了你」
Now I do, now I do
現在我懂了 我懂了
Didn't ever think that
我從沒想過
I could ever say "I promise you"
我會說出「我答應你」
And now I do, now I do
現在我說了 我說了
Now I do
我願意這麼做

[Verse 2]
This is the road, we can see where it goes together
我們可以一起看這條街 通往哪個地方
You are my home and I know I can stay forever
你是我的歸宿 我知道我能常居於此

[Pre-Chorus]
Oh, I lived a whole life
我花了一輩子
Thinking I knew how my
思考著自己如何
Heart could handle love
用心去掌握這份愛
A love I thought I knew
那份我以為自己明白的愛
Everything before us
在我們眼前的一切
Was stretching out my heart
將我的心延展開來
Just so it could be big enough to beat for two
如此它才能容納得下兩顆心的搏動

[Chorus]
Never understood why
以前我從不明白
People always say "Love chooses you"
為什麼人們總說「是愛選擇了你」
Now I do, now I do
現在我懂了 我懂了
Didn't ever think that
我從沒想過
I could ever say "I promise you"
我會說出「我答應你」
And now I do, now I do
現在我說了 我說了
Now I do
我願意這麼做

[Post-Chorus]
I do
我願意
Now I do
現在我願意
I do
我願意


[Bridge]
Used to be a time when I thought that I had nothing to lose
以前的我認為沒有什麼可失去的
But now I do, now I do
但現在我懂了 我不能失去你

[Chorus]
Never understood why
以前我從不明白
People always say "Love chooses you"
為什麼人們總說「是愛選擇了你」
Now I do, now I do
現在我懂了 我懂了
Didn't ever think that
我從沒想過
I could ever say "I promise you"
我會說出「我答應你」
And now I do, now I do
現在我說了 我說了

[Post-Chorus]
I do
我願意
Now I do
現在我願意
I do
我願意

 

Aloe Blacc - I Do2.jpg

arrow
arrow

    布萊n 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()