close

Nothing but thieves- is everybody going crazy.jpg

 

" Yeah, everybody's going crazy
Can't get through to you lately
We're so hopelessly faded "

 

我個人超愛的樂團Nothing But Thieves終於釋出第三張專輯的主打歌了!這首《Is Everybody Going Crazy》就如同歌名一樣,非常的ㄎ一ㄤ,也非常的另類,歌詞雖然意有所指,好像在講一段愛情,但仔細看卻又有點難以理解,總體上我還是滿愛的,特別是搭上他們宿醉視角一般的MV,整個超級搭配。

 

這首歌值得大家一聽再聽,歌曲中典型的NBT的味道,還有那些許的厭世感,都讓這首歌很有趣味,期待他們今年的新專~

 

 

歌詞翻譯

[Verse 1]
I saw you down the neighbourhood
我看見你離去
And I understood
而我明白了
Spiritual hangover that I can't shake
全身彷彿宿醉一般的痛苦
It's getting more than I can take
越來越強烈 讓我難以承受
And in this restless, disfigured place
在這個馬不停蹄而畸形的世界
We've only got each other
我們只有彼此了

[Pre-Chorus 1]
I just wanna go blur the line
我不想要只是這樣
And leave our afflictions behind
讓我們拋卻那些痛苦
The sky is coming down
一切都會更好的
I know it's strange
我知道這樣很奇怪
But heaven's a mindset away
但天堂離我們只在一念之間

[Chorus]
Yeah, everybody's going crazy
每個人都瘋了
Can't get through to you lately
最近我似乎也看不太清你了
We're so hopelessly faded
我們就這樣無助地分離
Is anyone else feeling lonely?
有人也覺得很寂寞的嗎?
It just can't be me only
不可能只有我一個吧
Losing our cool so slowly
我慢慢感受到情感的流失
It would feel so good to steal some time
能多給點時間有多好啊
It would feel so good to make you mine
如果能讓你屬於我 該有多好啊

[Verse 2]
You ever thought
你有沒有想過
We're not ourselves?
我們根本不是自己
Cuz' I know it well
因為我非常明白
I'm ready now
我已經準備好
To have a change of skin
重新改頭換面
The day doesn't set
日子不會靜止不動
The world just spins
世界一直在運轉
And in this wounded, sinister place
而在這個傷痕累累又罪惡的地方
We've only got each other
我們只有彼此了

[Pre-Chorus 2]
The sky is crashing down
一切都將分崩離析
I know it's strange
我知道這很扯
When heaven's a mindset away
但天堂只在我們的一念之間

[Chorus]
Yeah, everybody's going crazy
每個人都瘋了
Can't get through to you lately
最近我似乎也看不太清你了
We're so hopelessly faded
我們就這樣無助地分離
Is anyone else feeling lonely?
有人也覺得很寂寞的嗎?
It just can't be me only
不可能只有我一個吧
Losing our cool so slowly
我慢慢感受到情感的流失
It would feel so good to steal some time
能多給點時間有多好啊
It would feel so good to make you mine
如果能讓你屬於我 該有多好啊

[Instrumental]

[Chorus]
Yeah, everybody's going crazy
每個人都瘋了
Can't get through to you lately
最近我似乎也看不太清你了
We're so hopelessly faded
我們就這樣無助地分離
Is anyone else feeling lonely?
有人也覺得很寂寞的嗎?
It just can't be me only
不可能只有我一個吧
Losing our cool so slowly
我慢慢感受到情感的流失
It would feel so good to steal some time
能多給點時間有多好啊
It would feel so good to make you mine
如果能讓你屬於我 該有多好啊

 

Nothing but thieves- is everybody going crazy2.jpg

 

linkcoin5.jpg

arrow
arrow

    布萊n 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()