close

Demi Lovato - In the mirror.jpg

 

" Then why does it feel
Like I'm the loneliest girl in the world "

 

Demi Lovato 在前幾天宣布了自己在電影《Eurovision: The Story of Fire Saga》之中的表演歌曲,這首《In The Mirror》聽起來絕對是用心之作,從前奏及歌曲後段一層層的編排,到歌詞深刻描繪的名人辛酸,似乎像是為 Demi 量身打造一般,這也使得歌曲聽起來極有渲染力,極為直擊人心。

 

也許這首歌對於一般人可能感想就到這裡,但對於一個 Demi 的粉絲而言,歌曲中的兩個高音 Bb5 可是非常令人驚喜的!這顆音一直以來都是 Demi 的極限,如今她願意再次面對這層爬不過的高牆,讓許多人感動不已;加上她的高音從今年新歌釋出開始聽起來又更加輕鬆、進步顯著了,不禁令人期待,若有機會聽到這首歌的 Live 現場,我們是不是能期待一下高潮的部分呢?

 

最後,雖然這部電影在網路上得到的評價非常兩極,但相信其中的音樂元素還是非常吸引人的,有空可以在 Netflix 上點來看看,也許會超出你的預期喔~看過的人也可以在留言區跟我分享心得感想喔~

 

 

歌詞翻譯

[Verse 1]
I lived my life like a hurricane
我的生活變得混亂無比
Twenty-four seven 'til I go insane
日日夜夜奔忙 直到我快喘不過氣
I'm on a rocket to heaven
如今我是一飛沖天的巨星
Everybody loves me
人人愛我
I'm surrounded by people
我被粉絲簇擁
Wishing me well as I'm taking flight
在我休息之際 他們依舊給予我祝福
I got everything I wished for
現在的我擁有了所有
If everything is so right
一切看似也都沒什麼問題

[Chorus]
Then why does it feel
但為什麼我總覺得
Like I'm the loneliest girl in the world
我就像是這世上最孤單的女孩
Like I'm the loneliest, loneliest girl
最孤單 最寂寞的女孩
Like there's a dark other half of me
就好像我有另一個黑暗面
A part of me I can't see
那個我看不見的另一個自己
Unless I'm looking in the mirror
除非我望進眼前的鏡子
Unless I'm looking in the mirror
除非我看著眼前的自己
Unless I'm looking in the mirror
除非我誠實面對真正的自己

[Verse 2]
I got new friends, they're crazy (They're crazy)
我交了些新朋友 他們超瘋狂的
Every night is a party until 4 AM
他們夜夜開趴直到凌晨四點
I'm hurting from dancing (From dancing)
但我跳舞跳得身心俱疲
Like there's no tomorrow
彷彿日子就這樣永無止境
I'm so busy, booked solid
我的行程滿檔 毫無喘息空間
Wish I could do more
我希望我能做更多事
Yes, I wish I could
我衷心希望
My dreams are at the doorstep (Dreams are at the doorstep)
我的夢想近在眼前
If everything is so good
一切也看似沒什麼問題

[Chorus]
Why does it feel
但為什麼我總覺得
Like I'm the loneliest girl in the world
我就像是這世上最孤單的女孩
Like I'm the loneliest, loneliest girl (In the world, yeah)
最孤單 最寂寞的女孩
Like there's a dark other half of me
就好像我有另一個黑暗面
A part of me I can't see
那個我看不見的另一個自己
Unless I'm looking in the mirror (Unless I'm looking in the mirror)
除非我望進眼前的鏡子
Unless I'm looking in the mirror (Unless I'm looking in the mirror)
除非我看著眼前的自己
Unless I'm looking in the mirror (Unless I'm, unless I'm, unless I'm)
除非我誠實面對真正的自己
Unless I'm looking in the mirror
除非我誠實面對真正的自己

[Outro]
Unless I'm looking in the mirror, mm-hmm
除非我誠實面對真正的自己

 

linkcoin5.jpg

arrow
arrow

    布萊n 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()