Katy Perry - Smile.jpg

 

" Yeah, I'm thankful
Scratch that, baby, I'm grateful "

 

前幾天,Katy Perry 默默釋出了第五張專輯《Smile》的同名歌曲,這次的第二波主打有別於《Daisies》,曲風更貼近我們一般印象中的她。

短短兩分多鐘,搭配著非常洗腦的旋律,Katy 透過簡單的歌詞表達了她面對失敗和痛苦的體悟,如今的她,經歷了一段低潮時期之後脫胎換骨,歌曲中不斷提到的「笑容」,其實應該也同樣代表著 Katy 她曾經充滿自信和快樂的自己。

 

而一波三折的新專輯因為疫情的關係延到了 8/14 發行,非常期待這張專輯即將帶給我們的驚喜和力量,讓我們一起期待吧!

 

 

歌詞翻譯

[Chorus]
Yeah, I'm thankful
我很感謝
Scratch that, baby, I'm grateful
喔不對 親愛的 我內心滿懷感恩
Gotta say it's really been a while
其實我已經努力了好一陣子了
But now I got back that smile (Smile)
如今我終於能重拾笑容
I'm so thankful
我很感謝
Scratch that, baby, I'm grateful
喔不對 親愛的 我內心滿懷感恩
Now you see me shine from a mile
如今你看到我四射的光芒
Finally got back that smile (Smile)
因為我終於能重拾笑容

[Verse 1]
Every day, Groundhog Day
日復一日 一切如此乏味
Goin' through motions felt so fake
不論做什麼我總覺得虛偽
Not myself, not my best
我根本不是自己 根本沒有展現最好的一面
Felt like I failed the test
就好像考試落馬一樣

[Pre-Chorus]
But every tear has been a lesson
但每滴眼淚都能成為養分
Rejection can be God's protection
遭受挫敗 可能是上天的庇佑
Long hard road to get that redemption
若想獲得救贖 吃苦是必經之路
But no shortcuts to a blessin'
但若想得到保佑 絕對沒有捷徑可走

[Chorus]
Yeah, I'm thankful
我很感謝
Scratch that, baby, I'm grateful
喔不對 親愛的 我內心滿懷感恩
Gotta say it's really been a while
其實我已經努力了好一陣子了
But now I got back that smile (Smile)
如今我終於能重拾笑容
I'm so thankful
我很感謝
Scratch that, baby, I'm grateful
喔不對 親愛的 我內心滿懷感恩
Now you see me shine from a mile
如今你看到我四射的光芒
Finally got back that smile (Smile)
因為我終於能重拾笑容

[Verse 2]
I'm 2.0, remodeled
現在的我如獲新生
Used to be dull, now I sparkle
以前我可能駑鈍無知 如今的我光輝燦爛
Had a piece of humble pie
坦承面對錯誤之後才發現
That ego check saved my life
這樣的挫折拯救了我的人生

[Pre-Chorus]
Now I got a smile like Lionel Richie
現在我笑得像 Lionel Richie 一樣
Big and bright, need shades just to see me
如此燦爛 亮到別人睜不開眼
Tryna stay alive just like I'm the Bee Gees (Oh, woah)
我試著像 Bee Gees 一樣好好活著
A Mona Lisa masterpiece (Now I'm)
如今我的人生儼然一幅傑作

註:Stay Alive 是 Bee Gees 非常代表的一首歌。

[Chorus]
Yeah, I'm thankful
我很感謝
Scratch that, baby, I'm grateful
喔不對 親愛的 我內心滿懷感恩
Gotta say it's really been a while
其實我已經努力了好一陣子了
But now I got back that smile (C'mon, smile, woo)
如今我終於能重拾笑容
I'm so thankful
我很感謝
Scratch that, baby, I'm grateful (So grateful)
喔不對 親愛的 我內心滿懷感恩
Now you see me shine from a mile
如今你看到我四射的光芒
Finally got back that smile (Smile, oh, oh)
因為我終於能重拾笑容

[Bridge]
I'm so thankful
我超感恩
'Cause I finally, 'cause I finally
因為我終於 我終於
I'm so grateful
我超感恩
'Cause I finally, 'cause I finally (Oh)
因為我終於 我終於

[Chorus]
Yeah, I'm thankful
我很感謝
Scratch that, baby, I'm grateful
喔不對 親愛的 我內心滿懷感恩
Gotta say it's really been a while
其實我已經努力了好一陣子了
But now I got back that smile (Woo, smile)
如今我終於能重拾笑容
I'm so thankful
我很感謝
Scratch that, baby, I'm grateful
喔不對 親愛的 我內心滿懷感恩
Now you see me shine from a mile
如今你看到我四射的光芒
Finally got back that smile (Smile, oh, oh)
因為我終於能重拾笑容


[Outro]
I'm so thankful
我超感恩
'Cause I finally, 'cause I finally
因為我終於 我終於能夠
Smile (Oh)
重拾笑容
I'm so grateful
我超感恩
'Cause I finally, 'cause I finally
因為我終於 我終於能夠
Smile (Oh, oh)
重拾笑容

 

linkcoin5.jpg

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 布萊n 的頭像
    布萊n

    布萊n,夢一間音樂閣樓

    布萊n 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()